שלום
אנו יבואנים של מוצר חדש בתחום מכשירי הכתיבה. כשנה בארץ. רכישה מסכום מסוים ומעלה, מזכה את הלקוח בהשאלת סטנד ייעודי והקמתו על ידנו בחנותו.
לקוח מסוים השתוקק והזמין. רכשנו עבורו סטנד ונציג שלנו עבד שעות בחנותו, כדי להקים ולהציג את המרכולת באופן הטוב ביותר.
חלפו פחות מ-24 שעות וכבר התקבלה הודעת וואטסאפ מהלקוח: ״טעיתי בגדול. בא תיקח את הכל בחזרה. אין התלהבות״.
שאלותיי הן:
1. האם עלינו לכבד את בקשתו ולבטל? קיימת לו זכות שכזו?
2. האם אנחנו עובדים שלו? איזו חוצפה היא לכתוב לספק משפט כזה, כאילו עלינו מוטל האיסוף של הסחורה בחזרה.
3. במחירון יש שני טורי מחיר. מארזים ובודדים. הלקוח הזמין מארזים של ששיות. כשהקמנו לו את הסטנד, כמובן שהמארזים הללו הושלכו לאשפה משום שאין בהם עוד צורך. גם אם נניח שהוא רשאי להחזיר את הסחורה, האם עלינו למכור 500 פריטים בשקיות ניילון? מי בכלל ירצה לרכוש אותם בצורה כזו? מה גם שבתואר ״מארז״ כבר לא ניתן יהיה לכנות אותם. מה נעשה אתם בהמשך?
4. אם ונניח שהחוק עומד לצידו, נגלה שהוא מכר פריט או שניים, כיצד עלינו להתייחס לכך? אנו ידועים ככאלה שלא מתעסקים עם עסקאות קומיסיון. והאם עלינו לשבת ולבדוק פריט פריט מתוך עשות הקטגוריות שמא אולי נמכר אחד מפה ואחד משם?
5. מה בנוגע לסטנד שנרכש במיוחד עבור הלקוח ואין לנו כל שימוש בו אם תבוטל העסקה?
נשמח ונודה לתשובה בהקדם האפשרי.
תודה מראש.
אני מציעה שתפנה לעו"ד לקביעת פגישה אישית בה ניתן יהיה להבין את כל התמונה ולתת מענה משפטי הולם.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד ורו"ח גלעד פינקלשטיין 053-6247704
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר