ישנו חוזה בתוקף עם חברת מעליות.
בחוזה רשום בצורה מפורשת שישנה אחריות חלקים.
חרף זאת החברה מתחמקת באופן שיטתי מהתחייבויותיה.
לדוגמא -מנגנון של דלת מעלית :
לטענתה גם מנגנון של דלת מעלית שהתקלקל, ניחשב מבחינתם כ-"מכלול" ולא כ-"חלק"
ולכן אני נידרש לשלם עבור המנגנון של הדלת.
לדעתי הטענה של החברה מגוחכת וישנו כאן משחק מילים ציני ומטעה
, שהרי אם החברה אינה יכולה להשיג חלקים כדי לתקן את מנגנון הדלת הישן או שהטכנאים שלה אינם מיומנים מספיק ונעדרי יכולת מספקת לבצע את עבודתם, אזי זאת בעיה שלהם והם צריכים לשאת בעלות החלפת המנגנון .
אם הטענה של החברה מוצדקת, אזי בעצם כל נושא " אחריות החלקים "
בחוזה הוא בעצם הטעייה ואחיזת עיניים ,ובאותו נימוק אפשר להתחמק בנימוק שהמרכיבים של המעלית התקלקלו בשלמותם ולכן "אחריות החלקים" הרשומה בחוזה אינה תופסת לגביהם.
החברה גם ציינה שישנו תקדים משפטי לטענותיה במקרה שהתרחש
לפני מספר שנים במעלית ברמת-גן שהייתה בזמנו,תחת שרות של חברת "שינדלר נחושתן ",
שבו הייתה בעיה בגיר של מנוע מעלית והחברה דרשה תשלום מלא תמורת החלפת הגיר
בטענה שהגיר התקלקל כ-:"מכלול " ולכן הוא אינו ניכלל במסגרת "אחריות חלקים".
אולם בחיפוש שערכתי באינטרנט,לא מצאתי כול ביסוס לטענה של החברה.
אסי שלום,
דיני החוזים קובעים מנגנונים שונים לפרשנותם של חוזים, כמו כן חל איסור להטעות את הצד השני, בנוסף על צדדים לחוזה חלה חובת תום הלב הן בכריתת החוזה והן באופן קיומו.
שאלתך הינה מורכבת ודורשת ברור מעמיק שיבחן את החוזה ואת אופן פרשנותו. לאור זאת מומלץ לפנות לעו"ד לצורך קבלת ייעוץ משפטי מקיף ומעמיק בעניין.
בברכה,
אבירם גולדשטיין, עו"ד
איפרגן גולדשטיין, משרד עורכי דין.
• אין בתוכן האמור משום המלצה, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי; ואין להסתמך על האמור.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד ורו"ח גלעד פינקלשטיין 053-6247704
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר