בתחילת פברואר הייתי בסניף של חברת אורנג' ביד אליהו כדי להסוף את המכשיר שלי, כאשר קיבלתי אותו דיברתי עם הבחור של השירות לקוחות שם כי אני טס לארגנטינה וברצלונה בעוד כמה ימים ורציתי לדעת כמה עולה שיחות יוצאות וניכנסות: התשובה הייתה: ניכנסות כמו בארץ, אתה לא משלם ויוצאות לישראל 4 שקל ומשהו (אני לא זוכר בידיוק כמה עשיריות אמר לי), משום שיש לי גם טלפון מחברת סלקום, בדקתי גם שם המחירים לפני שטסתי, בתוך הדיוטי פרי בסניף של סלקום ושם נאמר לי: 1 שקל לשיחות ניכנסות ו 4 שקל במשהו שיחות יוצאות, לכן יחלטתי שלא לקחת את המחירים של סלקום כי גם רציתי לקנות כרטיס SIM בארגנטינה ולשים אותו באחד המכשירים, לכן החלטתי לשים אותו במכשיר של סלקום.
במשך השבוע הראשון בארגנטינה קיבלתי שיחות ממשפחה וחברים, כולל האחיין הקטן שלי, אותן שיחות עניתי ודיברתי עם הידיעה שזה לא עולה לי כסף.
לאחר 7 ימים אני מקבל שיחת טלפון מחברת אורנג' ממוקד הפיננסי ואומרים לי ש אני חייב 2800 שקל, נורא הופתעתי סיפרתי מה שאמרו לי ליפני שיצאתי מהארץ, אז מתברר שזה לא נכון, עולה קצת יותר מ- 14 שקל שיחות יוצאות וגם ניכנסות.
אמרתי שעם המחירים כאלה אני לא אשתמש בטלפון וביקשתי שתברר ותחקור את העיניין כי זה לא בסדר ולא יכולים לבוא להגיד לי באיומים " אתה תשלם!". בקשו ממני גם להשאיר את הטלפון פתוח ולהיות זמין במקרא שהם ירצו לדבר איתי, דבר שעשיתי, אמרתי לכולם לא להתקשר יותר לפלאפון שלי דרך המחשב נייד שנמצא איתי צמוד 24 שעות כל יום, שגם יש לי שם SKYPE ותוכנות אחרות לשיחות טלפון.
יתקשרה אלי אותה בחורה מס' פעמים ואמרה לי שהחליטו לא לגבות את הכסף עד שאני אחזור, שאלה אותי מתי אני חוזר ועניתי 16 במרץ (טסתי ל-40 יום וזה היה כבר ביום ה-7)
השארתי עדיין פתוח הטלפון על פי הנחייתה ולאחר יום או יומיים קיבלתי שיחת טלפון והמספר היה דומה לזה של אורנג' לכן עניתי, כמה שעות לאחר מכן אותה בחורה מתקשרת וצועקת: אתה עושה שימוש בטלפון!!, הסברתי לה מה קרה והחלטני ביחד שאני סוגר את הטלפון (וכך נשאר במשך כל התקופה שהייתי בחו"ל)
כמה ימים ליפני שחזרתי הסתכלתי על החשבון הבנק שלי ומתברר שגבו 4800 שקל!
כאשר חזרתי הלכתי לבנק לסדר כמה עיניינים ותוך כדי סיפרתי למנהלת בבנק את העיניין, היא אמרה לי שזה לא חוקי, ביטלה את התשלום, החזירה את הכסף וסגרנו את ההוראת קבע.
תוך כדי המשכתי לנסות לסדר את העניין עם אורנג', קיבלתי איומים, התחצפות ממנהלים בכירים, נאמר לי שהם לא יכולים לבדוק את העיניין כי זה היה פנים מול פנים ושהם (המנהלים הבכירים של מוקד פיננסי ושל קישרי לקוחות לא היו שם) לכן "הם לא אומרים שאני משקר אבל תצטרך לשלם" (המילים שלהם כל הזמן)
גם ביקשו ממני שאלך עד המוקד ואני אסדר את העיניין עם הנציג (אמרו לי את שמו שכמובן לא נזכרתי וגם לנזכר מהפנים שלו, דבר מובן לדעתי לאחר שראיתי אותו פעם בחיים במשך 5 דקות)
פיתאום אמרו לי שדיברו עם הנציג ושהוא זוכר טוב מאוד שאמר לי להתקשר למוקד בינלאומי ולשאול אותם, דבר שזה ממש לא נכון, וכאשר שוב נאמר לי להגיע למוקד אמרתי: כן כאילו שאני אזכור אותו, והבחורה (מנהלת קשרי לקוחות) אמרה לי: נכון גם הוא לא יזכור אותך, אז אמרתי: אז את יכולה להסביר לי איך הוא אמר לך שהוא זוכר שאמר לי כך וכך?
אז היא אמרה : "טוב הוא לו זוכר, אבל הוא בטוח"
אני, רונן זוכר טוב מאוד כאשר הנציג אמר לי: שיחות נכנסות אתה משלם כמו בארץ, אפס שקל ושיחות יוצואות 4 שקל במשוהו
עוד פרטים חשובים:
1- קיבלתי הצעה מאורנג' השתתפות על סך 25% של חלק מהחשבון אך אמרתי להם שעל פי הנתונים הם חייבים לשלם 82.5% מסך החשבון בחו"ל
2- שאלתי כל פעם עם השיחה מוקלטת ואמרו לי שכן
3- אמרתי להם במפורש שאני רוצה לשלם באותה מידע שהם רוצים לקבל את הכסף, אבל אני לא מוכן לשלם מה שמתחשק להם כי הם לא אחראים על הנציגים ועובדים שלהם
4- מאז שאני בארץ (מעל 9 שנים) יש לי אורנג', היו לי חשבונות מעל 2000 שקל ואף פעם לא התווקחתי אלה שילמתי בלי בעיות כי גם הייתי מודע מעלויות וגם ביצעתי אותם שיחות
5- היו לי אופציות אחרות חוץ מאורנג' בחו"ל: להתקשר מהמחשב, מהבית של חבר, משפחה וכו'. למה שאני אקבל שיחות סתמיות במחיר מופרז אילו היה לי דרכים אחרים זולים הרבה יותר או חינמים ?
6- הם טוענים שעשיתי שימיש של שירותם של אורנג', אבל לא מקבלים שזה היה אך ורק עם הידיעה של תעריפים שקיבלתי, לאחר שנאמר לי לאחר 7 יום את התעריף האחר לא עשיתי שימיש בטלפון והלכתי על הדרכים אחרים שדיברתי לפני. לכן אילו הייתי יודעה את התעריף ההוא מלכתחילה הייתי בוחר בשיטת תיקשורת אחרת.
7- נאמר לי שמעבירים את העניין הזה למחלקת משפטית שלהם, אני מתאר שנגיעה לבית משפט, כמוון שאינני רוצה להגיע למצב כזה אך לא רוצה לשלם להם משהם רוצים כי בא להם לא להיות אחראים
אני צריך עזרה דחופה והכוונה גם כן
תודה רבה
רונן שלום,
עליך להפנות את הפניה לפורום הצרכנות. ואולם, לפי הפירוט הרב אמליץ לך לפנות לעורך דין אשר ילווה אותך בעניין.
יהודה איפרגן, עו"ד
שותף במשרד איפרגן גולדשטיין, עורכי דין
אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד ורו"ח גלעד פינקלשטיין 053-6247704
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר