שלום רב,
אני מקווה שתוכלו לעזור לי בעניין כי אין לי פשוט מושג מה לעשות...
לפני חמישה חודשים טסתי לתאילנד. לפני שטסתי ביררתי ומצאתי כי ישנו מבצע "חיסכון עולמי" ברשת אורנג', תוכנית שמוזילה את מחירי השיחות מחו"ל. נרשמתי לתוכנית, טסתי, דיברתי, חזרתי וקיבלתי חשבונית של אלפיים שבע מאות שקלים. התקשרתי לאורנג' להבין למה ומה קורה כאן ובתגובה הם ענו שכדי להירשם לשירות החיסכון הייתי אמור לשלוח הודעת אס אמ אס להפעלת השירות. מן הסתם הם טענו שלא עשיתי את זה. אבל, בנדיבות ליבם הם מוכנים לפצות אותי במאתיים שקלים. ביקשתי לקבל את התגובה הנ"ל בכתב, בנוסף על תמליל השיחה. בתגובה ענו לי כי עקב תקלה טכנית אין הקלטה של השיחה הנ"ל למרות שמצויין להם כי פניתי אילהם ארבעה ימים לפני הטיסה ובכלל, הם לא עונים בכתב. רק טלפונית.
מה אני יכול לעשות?
תודה מראש,
רן.
רן שלום,
איני מכיר את סוג ההסכמים הנ"ל. ואולם ניתן יהיה להבין את מצבך המשפטי רק לאחר בדיקת כל המסמכים עליהם חתמת לצורך אותה עסקה. אם היית חייב לשלוח הודעה להפעלת השירות הרי שמחובתם לציין בפנך את הדבר במפורש.
וגם במידה שהדבר צויין יש לבדוק באיזה אופן והאם הדבר מהווה "תנאי מקפח" בחוזה אחיד.
בכל אופן באפשרותך לדבר פעם נוספת עם החברה ולהקליט את השיחה.
לאחר מכן תוכל לפנות באופן עצמאי לתביעות קטנות.
לעיתים חברות גדולות נוהגות שלא כדין ברבים מלקוחותיהם תוך הנחה שאיש לא יתבע אותם בגין סכומים קטנים אלו.
לאור זאת נחקק חוק תובענות ייצוגיות המאפשר לכל תובע בודד לתבוע בשם קבוצה גדולה יותר.
באפשרותך לקרוא מאמר בנושא באתר משרדנו. בכל אופן רצוי לקבל ייעוץ מעו"ד לפני כל פעולה בעניין.
בברכה
עו"ד אבירם גולדשטיין
איפרגן גולדשטיין, משרד עו"ד.
• אין בתוכן האמור משום המלצה, חוות דעת משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי; ואין להסתמך על האמור
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד ורו"ח גלעד פינקלשטיין 053-6247704
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר