קרתה לי תאונת עבודה, ולפי ההסכם עם חברת הביטוח נקבע שכל חודש אני אמור לקבל תשלום פיצויים. ההמחאה הראשנה ששלחה לי החברה לא הגיע אלי, לאחר מכן נשלח אלי תופס המבקש ממני לחתום שלא קיבלתי, וכביכול תשלח המחאה חדשה, אך היא גם לא הגיע . ולא רק זה, המחאה נוספת (של החודש הבא) לא הגיעה גם היא.
לאחר ההמחאה הראשונה שלא הגיעה נתתי לחברה את הכתובת שלי שנית. כעת פניתי לחברה והם אמרו לי שרשמו כתובת לא נכונה גם בהמחאות האחרות. ברצוני לשאול האם זכותי לדרוש העברה בנקאית, והאם זו עילה לתביעה, כיוון שכעת ישנם 3 המחאות עם הפרטים האישיים שלי (שם וחשבון בנק) שסביר להניח שהגיעו לידיים לא נכונות. אני דואג מחשיפת הפרטיים האישים שלא, ובטח שלא מעוניין לחשוף אותם לעוד אנשים, והכל בגלל טעויות של הפקידות שלהם.
אנדריי, שלום
אני מניח, כי חברת הבטוח מושכת המחאות שהן "למוטב בלבד", וממילא אין הן יכולות להפרע ע"י אדם אחר.
אם חברת הביטוח תסרב לשלם לך בגין 3 ההמחאות הראשונות שלא נפרעו, בוודאי שתקום לך עילת תביעה. תשלום בהמחאה הוא כידוע תשלום המותנה בפירעון ההמחאה.
אינני סבור, שחברת הבטוח תסרב לשלם בגין ההמחאות הראשונות. גם אינני רואה מהם הפרטים האישיים שאתה חושש לחשיפתם מעצם משלוח המחאה שיש בה רק את שמך.
מכל מקום, לא נראה לי כי תוכל לדרוש העברה בנקאית עקב הטעות בכתובת. מאידך, אם אתה חושש שגם לאחר שינוי הכתובת תהיה בעיה בהעברת הכספים לכתובת החדשה, תוכל לבקש מחברת הבטוח לבצע העברות בנקאיות במקום המחאות. לחברת הבטוח אינה מניעה משפטית או טכנית להיעתר לבקשה.
בהצלחה.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: רועי ורשבסקי, משרד עורכי דין
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר