שלום קוראים לי דנה ואני בת 22, ועשיתי הזמנה לפני מס' שבועות בסוכנות הנסיעות "אופיר טורס". הטיסה הייתה לקטמנדו אשר בנפאל- כמובן שאין טיסה ישירה לקטמנדו לכן הציעו לי "חבילת טיסה" של אל על הכוללת טיסה לבומבי-משם לדאלי ומשם לקטמנדו. כמובן שאישרנו ושילמנו על העסקה. שבוע לפני שאנחנו מעוניינים לצאת למסע שלנו לאחר שאנחנו מתכוננים כבר חודשיים לטיול הזה, מגיע טלפון מהסוכנת של אופיר טורס עם הודעה חדשה "הטיסה שלכם מדאלי לקטמנדו תצא יום לאחר מכן".. זאת אומרת שאנחנו נצטרך להעביר לילה בדאלי.. אנחנו לא מעוניינים בכלל להעביר שם לילה- ובמידה ונאלץ לעשות זאת לפחות מין הראוי שיציעו לנו אופציה ללינה שם על חשבונם,אחרי הכל זאת לא טעות שלנו.. הם לא מוכנים לעשות כלום חוץ אי תשלום ביטול עיסקה.. עכשיו לא היה אכפת לנו לבטל- אבל פשוט אין לנו אופציות והם פשוט הרסו לנו תכנות של חודשיים.. מה אני יכולה לעשות עם סיפור זה? אני מעוניינת לתבוע אותם על הנושא של הלינה לילה בדאלי ושהיהי של מספר שעות במקום שאנחנו לא מעוניינים להיות בו..
אני ישמח לתשובה מהירה תודה מראש
דנה
לצערי הרב את לא תאהבי לשמוע את תשובתי המקציעותי אבל בהכירי את תחום התעופה האזרחית ואת פסיקות בתי המשפט במצב כמו שלך הריני מתכבד לתת לך את תשובתי.
לצערי הרב אין בידך מה לעשות כנגד איחור של יום לא כל שכן כאשר מודיעים לך על כך מראש , ומאפשרים לך לבטל את כל החבילה.
למה דומה הדבר לאיחור בטיסה אשר היתה צריכה לצאת ואיחורים כאלה יש כעניין של מעשה של יום ביומו האם גם על איחור של שעות רבות בטיסה ואפילו12 שעות חברת התעופה תצטרך לפצות. לדעתי לא.
בתי המשפט כבר גרסו במספר רב של מקומות ושל פסיקות שהובלה אווירית של אנשים היא עניין מורכב ומסובך ומה לעשות במצב מעיין זה נוצרות תקלות אשר לעיתים על מנת לפתור אותם הן לא מתיישבות עם רצונותיהים של הנוסעים בתעופה האזרחית.
בתי המשפט לרבות בית המשפט העליון חזרו על הדברים האלה ודומה כי אין מקום שבו איחור אפילו שלא יום לא כל שכן כאשר מודיעים לך מראש יכול להוליד עילה לתביעה אשר בסופה יינתן לך פיצוי.
לצערי הרב
זו תשובתי.
בברכה
עו"ד גיא בית און
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר