לאחרונה רכשתי מספר בקבוקי יין מחנות מסויימת ולאחר מספר ימים ביקשתי להחזירם לחנות (לא נפתחו ולא השתמשתי בהם כמובן). המוכר סירב וטען כי זאת המדיניות וגם על הקבלה מצוין כי אין החזרות על מוצרי יין, בירות ושתייה קלה. חיפשתי בחוק ובתקנות אך לא מצאתי התייחסות לשתייה אלכוהולית או שתייה בכלל. אמנם יש התייחסות למוצרי מזון, אך מוצרי מזון אינם שתייה.
האם התנהלות החנות הינה על פי חוק? תודה מראש לעונים.
באשר קנית את בקבוקי היין בחנות ואל באינטרנט- הרי שהוראות החוק בעניין מכירה מרחוק אינן מתקיימות במקרה שלך. אם זאת היא המדיניות וגם בקבלה זה כתוב במפורש- אין כל דרך חוקית לחייב את המוכר לקבל את הממכר חזרה- אלא אם כן נפל פגם בממכר.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: רועי ורשבסקי, משרד עורכי דין
על פי תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) ניתן לבטל עסקה תוך זמן מסוים בסייגים הקבועים בחוק, אך אלכוהול לא נמצא בסייגים הללו. יש סייג למוצרי מזון. האם תשובתך כי "אין דרך חוקית לקבל את הממכר חזרה" - היא מאחר ואלכוהול נחשב במסגרת מוצרי מזון? האם יש אסמכתא בפסיקה לקביעה זו? (אם יש אשמח אם תפנה אותי).
תודה מראש!
כאשר אתה בוחן את תקנה 6(א) לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) התשע"א-2010
שים לב שהדבר יכול ליפול בשתי קטגוריות: מוצרי מזון (סעיף קטן 4 ) ומוצרים פסידים (סעיף קטן 7). אחזקה לא נכונה של מוצר אלכוהול גם אם באריזתו המקורית יכולה לפגוע באיכותו.
זאת דעתי.
אם אתה לתבוע את המוכר מכוח תקנות אלה- אתה מוזמן לנסות: אני סבור שחבל...
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: רועי ורשבסקי, משרד עורכי דין
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר