שלום
לפני כחודשיים פנה אליי נציג בטלפון והציע לי להצטרף לקורס סחר אינטרנטי משהו שיצא לי להתעניין בו בעבר.
במהלך השיחה שאלתי אותו מה המדיניות בנוגע לביטול הקורס במידה והוא לא הסתדר לי ולא יתאים לי והנציג אמר לי במפורש- ״לא תהיה שום בעיה לבטל את הקורס, אנחנו לא מחזיקים אף אחד בכוח, לא לכולם מתאים הקורס הזה ואנחנו חברה אנושית״ ועוד כמה מילים שעודדו אותי בכך שלא תהיה בעיה לעצור את החיוב במידת הצורך
לאחר דברים אלו החלטתי בסופו של דבר באותה שיחה לאשר את החיוב בכרטיס אשראי שלי על סך 5400 שקלים ולחלק את התשלום ל12 חודשים
לאחר כחודשיים מסיבות אישיות החלטתי לבקש לבטל את הקורס.
חשוב לי לציין שהתוכן של הקורס לא נחשף אליי בכלל , אף אחד לא פנה אליי מטעם הקורס ולכן אני מרגיש שבחודשיים האלו לא קיבלתי שום תמורה עבור כספי, ואת האמת אני לא מבין על מה שילמתי את כספי כי בסה״כ ניפתחה לי גישה לאתר עם כמה דפים עם מידע שאולי יוכל לשמש אותי במסחר אינטרנטי במידה ואהיה בשלב מתקדם של הקורס
בכל אופן לאחר שפניתי לאותם הגורמים האחראים על הביטולים בחברה זו הם הציעו לי תחילה שהביא מישהו במקומי שימשיך את התשלום, לאחר שאמרתי להם שאני רוצה ביטול מלא (לא כולל 2 התשלומים שכבר שולמו) כפי שהנציג הטלפוני של אותה חברה אמר לי שאני יוכל לממש הם אמרו לי שזה דבר בילתי אפשרי מפני ש
א.זה קורס עם זכויות יוצרים.
ב.זה מוצר שמוגדר בחוק שניתן לשכפל ולהעתיק אותו.
ג.השתמשות במוצר.
ד.עברו 14 יום מעת ביצוע העיסקה.
**חשוב לי לציין עוד דבר
לא נעשה מולי שיקוף עסקה וכנראה שגם השיחה שבה העסקה התבצע לא הוקלטה מכיוון שביקשתי מהאחרים להקשיב להלקטה ולשמוע בעצמם שהנציג אמר לי שלא תהיה בעיה בעיניין ביטול עסקה
** לא קיבלתי אף תמורה בעבור הקורס הזה, לפחות ככה אני מרגיש כי לא נחשפתי לשום מידה שימושי מלבד המידע שנימצא באתר הקורס שהוא גם כך פתוח בחינם עבור כל הגולשים.
**אין לי פירוט לעסקה זו הוא לא נמסר אליי לא במכתב ולא במייל
אני רוצה לדעת מה עליי לעשות כדי לעצור את התשלום עבור קורס זה, לבטל דרך חברת האשראי או שאולי ישנה אופציה אחרת..
ומהם זכויותי במקרה כזה בו העסקה בוצעה בשיחת טלפון אחת ובה הנציג לא עמד במילתו והחברה לא מעוניינת להעביר אליי את הקלטת השיחה שזה הדבר היחיד שמוזכר בו המדיניות של הביטול מבחינת החברה.
-אשמח לעזרה, תודה מראש
כפי שציינת עברו יותר משבועיים מעת התקשרותך בעסקה. כלל ידוע במשפט שלנו (ובכל שיטת משפט מקובלת ונאורה) הוא caveat emptor- ובעברית- "ייזהר הקונה".
אחת הסיבות שבעטיין קבע המחוקק שעסקות רוכלות, מכירה בטלפון ובאינטרנט ניתנות לביטול בתקופה הנקובה בחוק היא חוסר האפשרות האובייקטיבית של הקונה לבדוק את העסקה. המחוקק סבר ששבועיים הם זמן די והותר כדי לעשות זאת.
במשך הזמן שציינת היה ביכולתך לתהות על קנקנו של הקורס ולראות שאינו מתאים. לא נראה לי שיהיה לך קל להוכיח שבמשך חודשיים של קורס לא קיבלת חומרים עליו. המחוקק מניח שבתוך שבועיים היה בידך לקבל חומר ולדעת על מה מדובר: אם נניח שהצד השני סרב לתת לך חומר רלוונטי למרות שביקשת אותו- היה "הקונה הסביר" מבטל את העסקה בנסיבות כאלה.
שורה תחתונה- נכרת חוזה בינך לבין נותן הקורס. הדין בישראל אינו מכיר בשיקולים שהם בכדאיות העסקה גרידא כעילה לביטול חוזה. עם זאת- אתה מציין שהנציג אתו דיברת הטעה אותך לחשוב שניתן לבטל את הקורס- ובשל כך הסכמת להתקשר בחוזה. הטעייה היא בהחלט סיבה מוצדקת לביטול החוזה מעיקרא ולהשבת הסכומים אותם שילמת. לפיכך עליך כדבר ראשון להמציא לצד השני מכתב (רצוי מסירה מיוחדת בדואר רשום עם אישור מסירה) בה אתה מודיע על ביטול ההסכם ביניכם מחמת הטעייה ודורש עצירת התשלומים והשבת הסכומים אותם שילמת.
אם לא יעלה הדבר בידך- פנה לעורך דין שייצג אותך מול נותן הקורס. ייתכן מאד שמכתב מנומק של עורך דין יעשה את העבודה ותקבל את כספך בחזרה תוך עצירת יתר התשלומים שטרם נפרעו בהסכמת הצד השני. אם זה לא יקרה ואתה משוכנע בנכונות העובדות- שקול הגשת תביעה לביטול ההסכם מחמת הטעייה.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: רועי ורשבסקי, משרד עורכי דין
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר