שלום,
רציתי לברר האם יש עילה לתביעת חברה גדולה כמו ישראכרט לדוגמא, מכיוון שהחברה (ישראכרט) ביחד עם הבנק שבו יש לי חשבונות, החליטה על תהליך מסויים כאשר פג תוקף כ. אשראי, ללא יידוע לקוח הקצה וללא שאילתו בשום שלב של התהליך.
אך כעת, כאשר פג תוקף הכרטיס הישן והחדש עדיין לא הגיע (כיוון שנשלח בדואר ישראל), החברה לא מוכנה לקחת אחריות, הדואר לא לוקח אחריות והבנק לא לוקח אחריות.
נכון, מצד אחד זה נראה כאילו זה כולה מס' של כרטיס אשראי להחליף ונסגר הסיפור, אבל ההחלפה של מספר (שבעצם אאלץ להחליף אך ורק כי פג התוקף וישראכרט/דואר ישראל/הבנק הרלוונטי החליטו לשלוח חדש בדואר, הכרטיס לא נגנב/שוכפל או כל דבר אחר, רק פג תוקפו) היא בעצם נזק בשבילי, כיוון שאני עובד עם עשרות פורטלים וממשקים שונים ע"ג האינטרנט (בחו"ל בעיקר), אך כעת משאשנה מספר אאלץ לעצור את העבודה סביב העסק שיש לי בארץ, אך ורק בכדי לשבת שעות אל מול המחשב ולעדכן את האשראי בכל המקומות בהם הוא רשום, בכדי שאוכל להמשיך לפעול עם אותם אתרים וממשקים.
האם יש עילה לתביעה?
ההסדר בעניין צורת המשלוח של כרטיס אשראי היא חוזי . על פניו קשה להניח שדרך ההפצה משקפת הפרת ההסכם אתך (שזוהי עילת התביעה העיקרית- אם אכן אירע הדבר). כפי שציינתי- קרא את תנאי החוזה עליו חתמת כאשר התקשרת אתם. אם אין להם אחריות לגורלו של דבר הדואר שנשלח אליך (חוזית או בדין)- הרי שהם לא הפרו חובת זהירות כחפיך המאפשרת תביעה נזיקית.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: רועי ורשבסקי, משרד עורכי דין
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר