שלום,
אני עובדת במוקד טלפוני בין 5 לעשר שעות ביום. במסגרת עבודה זו אסור לי לקום ללא רשות (להכנת שתייה או שירותים) ואסור לי לאכול. אני יודעת שעבודה זו אינה נחשבת לעבודת כפיים, אך האינטנסביות שלה אינה דומה לעבודת משרד רגילה (מענה השיחות הוא רצוף לאורך כל שעות היום). שאלתי היא האם המעסיק מחויב לתת לי הפסקות במהלך היום והאם הוא מחויב לתת לי הפסקת צהריים בשכר?
תודה.
חוק שעות עבודה ומנוחה קובע כי ביום עבודה של שש שעות ומעלה, תופסק העבודה למנוחה ולסעודה ל-3/4 שעה לפחות, ובכלל זה תהיה הפסקה רצופה אחת של חצי שעה לפחות. מבלי לגרוע מהאמור לעיל, המעסיק מחויב לתת לעובד הפסקה לשם שימוש בחדר שירותים, בהתאם לצרכיו.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד אורטל עמר 053-6130838
עולה משאלתך כי המעסיק מפר את חובותיו כלפייך כעובדת, לברור מלוא זכויותייך עלייך לפנות לייעוץ משפטי כדין.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד אורטל עמר 053-6130838
שלום, תודה על המענה המהיר תאתמול, לצורך הבהרה רציתי לחדד את השאלה שלי יותר.
1. האם מותר לחייב עובד לעבוד במשמרת מפוצלת הדורשת הפסקה יזומה של שעה-עד שעה וחצי ללא תמורה? יש לציין כי לא מחייבים אותי להישאר בתחומי המוקד בזמן הפסקה זו, אך המוקד ממוקם באיזור תעשיה מרוחק.
2. האם ישנה חובה במתן הפסקות קצרות מלבד יציאה לשירותים במהלך משמרת של 5 שעות במוקד טלפוני?
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר