תאונות נפילה ברחוב או חבלות במרחב הציבורי, הינן תאונות רווחות אשר קורות מדי יום לעשרות אנשים. הרי שאנחנו משתמשים במדרכות, בדרכים שברחובות ובכבישים ולא פעם נתקלים במפגעים אשר גורמים למעידות, לנפילות ולתאונות וכך גם לנזקי גוף לא קלים, ובעלי השלכות על מצב גופני ונפשי.

 

אז את מי תובעים?

 

במידה שנפלתם בשטח שהינו באחזקת רשות עירונית אז תובעים את העירייה ו/או את הרשות העירונית ואת חברת הביטוח שלה. במידה שנפלתם בחלקה פרטית, ניתן לתבוע את מחזיקי החלקה ו/או הבעלים ובמידה שקיימת חברת ביטוח שמבטחת אותם אז גם אותה יש להכניס לתביעה, למשל כאשר יש ועד בית לבניין משותף אשר מבוטח בחברת ביטוח, בביטוח צד ג'.


מהם שלבי התביעה?

 

בחודשים הראשונים לאחר התאונה, יש לעסוק באיסוף ראיות המעידות על הנפילה וכן לדאוג להיבדק מיד לאחר קרות האירוע, קרי, לגשת לקבלת טיפול רפואי.

 

מה עליי להוכיח? על מי מוטל הנטל?

 

נטל ההוכחה על קרות התאונה הוא על הנפגע. עליו להוכיח בכמה שיותר אמצעים שהאירוע קרה, לרבות שימוש בראיות, תמונות, עדים, תיעוד רפואי ועוד.

 

טיפים כיצד לנהוג כאשר מתרחשת תאונה מהסוג הזה:

 

1. לצלם את המפגע אשר גרם לנפילה ולתאונה, בסמוך ככל הניתן למועד התאונה.

 

2. לדווח למוקד של הרשות העירונית הרלוונטית על מפגע ולבקש לתקנו.

 

3. לדאוג לגבות עדות מאנשים אשר היו עדים לנפילה ו/או נפגשו עמכם מיד לאחר הנפילה ואשר דיווחתם להם עליה - ככל שניתן בסמוך לקרות האירוע ולא להמתין עם זה חודשים ארוכים כיוון שאנשים שוכחים.

 

4. תיעוד רפואי: יש לגשת לבדיקה רפואית לאחר קרות האירוע, ולדווח לרופא שלכם או לבודק על כך שנפגעתם כתוצאה מנפילה ו/אירוע אחר במרחב הציבורי. עליכם לפרט כיצד ארע לכם האירוע, ולדאוג שהדברים יירשמו כפי שדיווחתם. כמו כן, יש לדווח על כל המוקדים הכואבים בגופכם.


התקופה שלאחר התאונה

 

בתקופה זו יש לדאוג לבצע מעקב רפואי שוטף, ולדאוג לבצע טיפולים בהמלצת הרופאים. יש לשמור את מלוא התיעוד הרפואי בצורה מסודרת. כמו כן, יש לדאוג לכתוב בצורה מסודרת את ההוצאות שנגרמו לכם כתוצאה מהתאונה, למשל, הוצאות על תרופות, טיפולים, לשמור קבלות על נסיעות ורכישת אביזרים רפואיים.

 

בנוסף, במקרה של היעדרות מהעבודה, יש לערוך רישום מסודר של ימי ההיעדרות ולדאוג שהדברים יופיעו בתלוש השכר הרלוונטי לחודש הנפילה ולחודשים שלאחריה. במידה שנעדרתם מהעבודה לתקופה העולה על 3 חודשים, דווחו לעורך הדין שלכם על מנת שימצא את זכויותיכם גם במישור של אובדן כושר עבודה, מול חברת הביטוח הרלוונטית.

 

לעיתים יש לשים לב להתפתחות של פגיעה נפשית לרבות דיכאון, דכדוך או פוסט טראומה תוצאת הנפילה. במידה שקיימים רגשות או תחושות מהסוג הזה, עליכם לדווח על כך לרופא המשפחה שלכם וגם לעורך הדין שלכם כדי שידאג לזכויותיכם במישור הזה. רופא המשפחה שלכם יפנה אתכם להמשך טיפול בעניין זה.

 

תאונה במרחב הציבורי כתאונת עבודה

 

במידה שהתאונה ארעה בדרך לעבודה ו/או בדרך מהעבודה, או אפילו בזמן העבודה, התאונה יכולה להיחשב כתאונת עבודה בעיני המוסד לביטוח לאומי, וניתן למצות זכויות תחילה מול המוסד לביטוח לאומי ולאחר מכן לתבוע את הגופים הנוספים אשר הוזכרו לעיל.

 

כיצד מחושב הפיצוי הנזיקי בגין נזק גופני?

 

גובה הפיצוי תלוי במספר גורמים: מוקד הפגיעה, חומרת הפגיעה, הטיפול הרפואי, גיל הנפגע, היעדרות מהעבודה ופגיעה בפרנסה, עזרת גורמי צד ג', עזרת משפחה, הוצאות בגין נסיעות ועוד.

 

מה עליי לעשות לאחר תאונה מהסוג הזה?

 

1. להתפנות לטיפול רפואי.

2. לפנות לייעוץ אצל עו"ד שמתמחה בתביעות מהסוג הזה בהקדם לאחר קבלת הטיפול הרפואי.

3. לצלם את המפגע. במידה שמבוצע תיקון של המפגע, לצלם גם אותו.

4. לשמור תיעוד רפואי, וקבלות על הוצאות רפואיות.

5. לפנות למוקד של הרשות העירונית הרלוונטית ולדווח על המפגע.

 

מדוע כדאי לפנות לעו"ד לצורך הטיפול בתביעה?

 

כדאי לפנות להתייעצות עם עו"ד מיד לאחר קרות המקרה בשל כמה סיבות. תחילה בשביל שעוה"ד יוכל להעריך את המקרה, ולקבוע האם אכן מדובר במפגע משמעותי שניתן לתבוע בגינו.

 

בנוסף, עוה"ד יכול להכווין את הנפגע לטיפול הרפואי הנכון וכיצד יש להתנהל מול המערכת הרפואית. לאחר מכן ייתן עוה"ד דגשים כיצד לפעול ובאילו פעולות לנקוט, כדי למצות את הזכויות ולא לאבד ראיות ככל שהזמן עובר. עוה"ד גם יכול לעזור למצות זכויות כגון אובדן כושר עבודה אם ארע מצב כזה בתוצאת הפגיעה.

 

מהם סיכויי ההצלחה שלי?

 

1. ככל שהמפגע משמעותי יותר, סיכוייה של התביעה להתקבל גבוהים יותר. מפגע משמעותי הינו בור, שקע משמעותי במדרכה, עצם בולט מהגדר ועוד.

 

2. ככל שהפציעה הגופנית משמעותית יותר, סכום הפיצוי בתביעה יהיה גבוה יותר.

 

3. יש לקחת בחשבון גם את הטיפול רפואי, את סוגו, משכו והיקפו.

 

4. היעדרות מעבודה, מספר ימים או חודשים, או אובדן כושר מלא.

 

5. פגיעה בתפקוד היום יומי.

 

6. עזרת צד ג', עזרה של המשפחה או של צד ג' בתשלום.

 

7. הוצאות שונות שנגרמו כתוצאה מהתאונה, לרבות הוצאות בגין נסיעות.

 

 

למשרדנו ניסיון רב בטיפול בתאונות מהסוג הזה, והצלחה רבה בהשגת תוצאות ללקוחות. פגישת ייעוץ ראשונה הינה ללא עלות והתשלום עבור טיפול בתביעה מהסוג הזה הינו לפי אחוזים מסכום הזכייה, וללא דמי פתיחת תיק.