ההגבלות שהוטלו על הציבור בישראל עקב התפרצות נגיף הקורונה, אשר כללו בין היתר חובת בידוד ביתי, גרמו להצפת חילוקי דעות בקרב זוגות רבים ואף גרמו לחלקם להחליט לפתוח בהליכי גירושין. ניהול הליך גירושין בישראל הוא מורכב, כאשר שתיים מהסוגיות הסבוכות והטעונות ביותר במסגרתו הן סוגיות מזונות הילדים וזמני השהות שלהם עם כל אחד מהוריהם.את סכום המזונות ניתן לקבוע בהסכמה במסגרת הסכם הגירושין ובמקרים של היעדר הסכמה ניתן לפנות לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני ולנהל שם הליך משפטי שבסיומו ייקבע סכום המזונות לפי נסיבותיו הייחודיות של כל תא משפחתי.

 

משרדנו ייצג לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה באשדוד, אב ל-3 קטינים אשר חויב בתחילה בתשלום דמי מזונות זמניים וזאת חרף זמני שהות רחבים בינו לבין הילדים והכנסות כמעט זהות של שני ההורים. לאחר ניהול ההליך המשפטי התיק הסתיים בהסכם בו האב לא חויב כלל בתשלום מזונות כלל לילדיו ,וזאת לאחר שמשרד עו"ד שאמי הציג עובדות אשר היה בכוחן להביא לתוצאה מוגמרת זו. לעניין זה מובהר כי במקרים בהם הכנסתם של ההורים דומה ונקבעים זמני שהות שוויוניים בין ההורים – ומדובר בילדים מעל גיל 6 – ניתן להגיע למצב בו כל אחד מההורים יישא בצורכי הקטינים בעת שהם שוהים אצלו מבלי שייפסקו מזונות, למעט מחצית הוצאות רפואיות וחינוכיות.

 

סיום הנישואין בהסכמות

חשוב לציין שהפתרון האידיאלי הוא לסיים את מערכת הנישואין בהסכמות, הדבר מאפשר לבני הזוג לקיים ביניהם לאחר סיום ההתדיינות ערוץ תקשורת פתוח ככל הניתן ובעיקר מיטיב עם הקטינים , גם במישור הנראות של התקשורת בין הוריהם, וגם במישור של פתרון מחלוקות שיצוצו לאחר סיום ההתדיינות אצל בני זוג המשכילים להגיע להסכם גירושין לא נותרים בדרך כלל משקעים של כעס כמו אצל בני זוג שניהלו מאבק משפטי ארוך ומתיש בבית המשפט -דבר המאפשר תקשורת בין צד למשנהו גם לאחר הפרידה.

מקרה נוסף שמשרדנו ייצג לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע, הוא של אב שנתבע במזונות עבור שלושת ילדיו הקטינים, עקב מעבר חד צדדי ופתאומי של אשתו לעיר אחרת ללא ידיעתו והסכמתו. מעבר לעובדה שהאישה חויבה להחזיר מיד את הקטינים לעיר מוצאם, בעקבות בקשה שמשרדנו הגיש , היא אף חויבה לשלם הוצאות משפט לאב אותו משרדנו ייצג, בסך של 15,000 ₪. בנוסף תביעת האישה למזונות קטינים נמחקה ,והאב הגיש כנגד האם, באמצעות עו"ד שאמי, תביעה למזונות עבור הקטינים וקיבל פס"ד בו חויבה האם לשלם לאב מזונות עבור שלושת הקטינים, לרבות השתתפות מחצית הוצאות חינוך ורפואי.

מקרה אחר בו משרד עו"ד שאמי ייצג בבית הדין הרבני בבאר שבע, הוא בעניין אם לשלושה קטינים, אשר ילדיה שהו בעיקר איתה לאחר הפרידה והסדרי השהות בינם לבין אביהם היו מצומצמים. אצלה , לאחר בגין שקיבל האב ממשרדנו את תביעת מזונות הקטינים שהוגשה נגדו הוא עתר לבקשה לקיום לזמני שהות שווים – וזאת אך ורק על מנת להפחית את המזונות שייפסקו נגדו. לאחר בחינת המקרה תביעתו של האב נדחתה , ונקבעו זמני שהות המשקפים את יכולת האב בפועל והתואמים את טובת הקטינים והאב חויב בתשלום דמי מזונות הולמים עבור שלושת הקטינים .