נתחיל באזהרה: אל תנסו את זה בבית! אל תבדקו את האמת בפרסום של סמסונג, שטוענת כי המכשיר שלה אטום למים. אם תעשו את זה תגלו שתי עובדות מצערות: האחת – המכשיר לא באמת אטום למים; והשניה – אם יחדרו מים למכשיר והוא יתקלקל, סמסונג יתנערו מאחריות בטענה ש... חדרו מים למכשיר!
נשמע הזוי? הקשיבו לסיפור הבא. הכל אמת.
ובכן, יום אחד חשקה נפשי להחליף את הגלקסי S, ששימש אותי בנאמנות שלוש שנים בלי תקלה אחת, במכשיר חדש. הפעם רציתי מכשיר שיכול ומוכן להירטב. לא צלילה לעומק שלושים מטר, אבל כן צילום תוך כדי טיול, גם כשיש מים בסביבה. התלבטתי בין שתי אופציות, אבל אפס תקלות לגלקסי הקודם, והאפשרות להוציא את הסוללה בלי להזדקק לטכנאי, הכריעו לטובת הגלקסי 5S.
אחרי שבועיים כבר נזקקתי לשירות התיקונים של החברה. הם היו בסדר גמור. הם החליפו את המסך ללא תשלום, והצדיקו את העובדה שההחלפה ארכה זמן ארוך, בכך שצריך היה לבצע אותה בתהליך מיוחד, על מנת שהאיטום של המכשיר למים לא ייפגע. הודיתי להם בנימוס. זה, כך חשבתי, "שירות עם הפנים ללקוח".
עברו פחות מחודשיים. יצאתי לטיול, וביקשתי לצלם את ביתי כשאני יושב בתוך בריכת מים טבעיים שמגיעים לי עד הברכיים. הזדמנות נהדרת, כך חשבתי, לבדוק את האמת בפרסום של סמסונג.
ניתקתי את הגלקסי מהטעינה ברכב, פעולה שזיכתה אותי מייד בהודעת אזהרה לבל אשכח לוודא שכיסוי פתח הטעינה סגור, ווידאתי ששני הכיסויים של המכשיר מוצמדים היטב למקומם, ונכנסתי למים. בתוך המים הטבלתי את המכשיר (בדיקה או לא בדיקה?), הוצאתי אותו מהמים וצילמתי. דווקא יצאו תמונות יפות.
שמח וטוב לב יצאתי החוצה מהמים והמשכנו בטיול. דיברתי בטלפון, גלשתי באינטרנט. הכל היה תקין.
אחרי שלוש שעות המסך הפסיק להגיב, והחל לפעול כאילו יד נעלמה נותנת לו הוראות משלה. הוא כבה ונדלק חליפות, ולא הגיב להחלקת האצבע. על מנת לאתר מה מקור הבעיה, פתחתי את המכשיר (עברו שלוש שעות מהטבילה, כן?) וראיתי שבצד הפנימי האחורי שלו יש שתיים או שלוש טיפות. ניגבתי אותן.
למרות בעיית המסך, המכשיר עצמו נראה היה תקין. שיחות הגיעו, גם כשהמסך היה כבוי, ובאורח פלא גם יכולתי לענות להן (ככל הנראה חיישן הקרבה לאוזן פעל). הסאונד, אם מעניין אתכם, היה תקין. ברגעים שהמסך פעל והגיב למגע האצבע, שיחות גם יצאו, ולעיתים הצלחתי אפילו לגלוש באינטרנט, בדרך כלל למספר דקות עד שהמסך כבה שוב.
אחרי ארבעה ימים הבאתי את המכשיר לתיקון.
- "תראי" אמרתי לנציגה, "המכשיר היה בתוך המים, ושלוש שעות אחר כך המסך הפסיק לעבוד. מאז, המסך לפעמים עובד ולפעמים לא. כשפתחתי אותו אחרי שלוש שעות מהטבילה, היו כמה טיפות בצידו הפנימי האחורי. זה נראה לי לא תקין, כי הוא אמור להיות אטום. לא?"
נציגת השירות היתה מאוד נחמדה. היא פתחה את המכשיר, בדקה את החיבורים ואמרה:
- "אני רואה שאין פה קורוזיה. אני רושמת את מה שאמרת. תשאיר את המכשיר לתיקון".
- "מה קורוזיה?" שאלתי בתמיהה. "המכשיר בן חודשיים"
- "תרגע" היא ענתה לי "אמרתי שאין קורוזיה. הכל בסדר".
- "טוב. תכתבי שאני חושב שחדרו מים למכשיר בגלל המסך שהחלפתם, ובכל מקרה, מכיון שזו כבר התקלה השניה תוך חודשיים, אני מבקש שתחליפו את המכשיר".
- "אני רושמת גם את זה" היא ענתה לי "לפעמים הם באמת מחליפים את המכשיר"
נסעתי הביתה רגוע, עם טלפון חלופי מסמסונג. חשבתי לעצמי כמה הם בסדר. אילו רק ידעתי מה יקרה.
אחרי יומיים - צלצול.
- "מדברים מהמעבדה. בדקנו את הטלפון שלך" אמר לי מישהו בקול בוטח.
- "יופי" עניתי לו.
- "מצאנו שנכנסו לך מים למכשיר" אמר הבוטח.
- "נכון. זו אכן היתה התלונה שלי. אני מבקש שתחליפו את המכשיר" השבתי.
- "תראה אדוני. למזלך המסך שלך תקין לגמרי, אבל שקע הטעינה לא תקין. החלפתו תעלה לך 560 שקל".
- "אבל למה ?" הקשיתי
- "כי אם חדרו מים למכשיר – זה בגלל שלא סגרת אותו כמו שצריך", השיב הבוטח.
- "מוזר" אמרתי לו. "מכיון שהכניסה למים לא היתה בלתי רצונית, הרבה יותר הגיוני שהמים חדרו למכשיר כי האיטום שלו אינו תקין. האם בדקתם את האיטום?".
- "אנחנו לא צריכים לבדוק את האיטום" השיב הבוטח "אם מים נכנסו למכשיר, זה יכול להיות רק בגלל שלא סגרת אותו כהלכה".
וכך זה נמשך, ונמשך ונמשך, עד שהתייאשתי. כשהתווכחתי יותר מידי, התבשרתי לפתע שבמכשיר שלי יש קורוזיה (מעניין איך נוצרה פתאום קורוזיה תוך יומיים במעבדה), קיבלתי הרצאה בלתי רלוונטית בעליל על תקן האיטום (מטר אחד שלושים דקות), ועוד כהנה וכהנה.
הבוטח עמד על דעתו שכיון שהמכשיר אמור להיות אטום למים, הרי אם חדרו אליו מים, זה יכול להיות רק בגלל שהוא לא נסגר. הוא לא הסכים, כמובן, לעשות בעצמו בדיקה של הטבלת המכשיר במים, אחרי שהוא סוגר את גב המכשיר, על מנת לראות האם המכשיר באמת אטום למים, או שמא אני צודק.
התחלתי לבדוק. מצאתי עוד אנשים שסיפרו סיפור דומה. התירוצים של סמסונג יצירתיים ועלובים כאחד. אחד סיפר שאמרו לו שבגלל שהמכשיר לא חדש, הוא בטח התעוות קצת, ובגלל זה הוא כבר לא אטום. אחר שמע שמכיון שהוא פתח אותו יותר מידי פעמים, האיטום נפגע. האמת היא, שאני מופתע מכך שאני מופתע, די היה בתשובתו של הבוטח אלי, על מנת להבהיר שסמסונג לא יתנו לעובדות לבלבל אותם. הם משווקים מכשיר בטענה שהוא אטום. בפקודה. הטענה שהמכשיר לא אטום, לא יכולה איפוא להתקבל אצלם.
איכשהו זה מזכיר לי את הכפרי שהגיע לראשונה לגן חיות וראה חיה משונה.
- "מה זה ? " שאל הבחור.
- "זה טפיר" ענה לו המטפל, שבדיוק ניקה את הכלוב.
- "טפיר?" תמה הכפרי "אין חיה כזו".