סוף סוף הגיע היום המיוחל בו תכננת חופשה מקסימה, בין אם המדובר בירח דבש או באם מדובר בחופשה השנתית...
חסכת שקל לשקל משך שנה שלמה לחופש החלומי: ג'קוזי מבעבע, ברכת שחייה, סאונה יבשה וכו'
והנה לתדהמתך המלון בשיפוצים, רעש מחריש אוזניים, מיקום בית המלון מחוץ למרכז ו/או שאינו במרחק הליכה מבית הכנסת, כפי שביקשת בהזמנתך...
ו/או שלפתע אתה מגלה שיש עלייה של 99 מדרגות מקו החוף ...ולמרבה הצער הינך נכה ו/או קשיש ו/או במלון בחופש ירח הדבש שלך אתה מגלה, שיש שתי מיטות נפרדות....
או פתאום, לרוע מזלך, המלון בעל תפוסה מלאה בשל רישום יתר, ואז מתחילה הפרוצדורה...אתה עובר מבית מלון אחד למשנהו...אלא שהמלון שעברת אליו לא טוב כקודמו...
עינך אינן מאמינות, שכן רמת התחזוקה במלון ירודה (ואילו אתה הזמנת 5 כוכבים...אך לדאבון ליבך ..קיבלת 5 כוכבים ברמה של 3 כוכבים בקושי...), ליבך נשבר למראה: חדר מעופש, סדינים עם כתמים, קירות מגבס עם חורים, מים חלודים, קפיצי מזרון הרוסים...
החופשה נהרסה כליל!!
סבלת מספיק! חזרת לארץ, ואז מתחילה השאלה איפה לתבוע?
בית משפט לתביעות קטנות או בית משפט השלום? את מי לתבוע – האם את סוכן הנסיעות? או בית המלון? וכ' וכ'...
ועכשיו העת לסבול בארץ...ארץ הקודש...
אז זהו.... שלא!
לאחר שאף אנוכי הייתי מבין "פגועי החופשה השנתית" לא פעם, גם לא פעמיים, החלטתי במסגרת סמינר בקורס "הגנת הצרכן" בתואר השני שלי, כי אנסה ליתן מזור לכל הפגועים גם במחלה קשה זו, שהמחוקק טרם נתן לה מזור סופי ומוחלט...
בין היתר המשימות שלקחתי על עצמי בכתיבת הסמינר היה הגעתי לבית המשפט השלום באשדוד, שם תרתי אחר תיקים ו/או פסקי דין העוסקים בסוגייה זו "דיני התיירות", נדהמתי לגלות, כי עשרות עשרות (ואפילו מאות...אם להודות באמת...) תביעות מוגשות בשנה...בהן לא תמיד האזרח "הקטן" זוכה, ואולי בעיקר משום שהוא אינו מכיר את הפרוצדורה המשפטית...
באם סברתם, כי הכתוב לעיל הינו פרי דמיוני שלי...הרי שטעות היא בידכם, שכן הכל הכל מן המציאות בחייהם של פסיקות שופטי ישראל, אל שולחנם הגיע סיבלו של העם....ממש כפי האמור לעיל...
עודכן ב: 17/10/2012