מי מביניכם שמבטח את העסק שלו, מומלץ לבדוק, או לא לחתום על פוליסת ביטוח אם היא דורשת ממכם להיות מחוברים למוקד 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע.
בעל בית עסק, שעסקו נפרץ, שומר שבת, הטלפון שלו היה מנותק ולא ידע שהיתה פריצה. לאחר שחברת הביטוח התנערה מתשלום, פנה לבית המשפט ושם השופטת מיכל שריר קבעה שהמבוטח יכול היה להשאיר את המפתחות עם אדם שאינו שומר שבת או להציב שומר בחנות. המבוטח הפסיד במשפט והשופטת פסקה לו הוצאות בסך של 25,000 ש"ח.
בעל החנות ערער לבית המשפט המחוזי, שם המחלוקת הסתיימה בפשרה.
במקרה אחר של פריצה, חברת הביטוח גם כן סרבה לשלם, קבע בית המשפט כי אין זה סביר שהמבוטח יהיה מרותק לטלפון או יחשוש להרדם פן לא ישמע את קריאת המוקד. השופטת קבעה כי פוליסת הביטוח אינה מתפוגגת רק כי המבוטח לא הרגיש טוב או נרדם.
המלצה: בידקו את פוליסת הביטוח (תנו לעורך דין שעוסק בנושא לבדוק) ואל תחתמו על סעיף המחייב אתכם להיות מחוברים למוקד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. אפשר וכדאי לעמוד על שלכם כי חברת הביטוח עדיין תיהיה מעונינת לגבות את כספכם. אם חברת ביטוח אחת תסרב יש עוד שיסכימו.
עודכן ב: 19/02/2013