בית משפט השלום בחיפה זיכה בשבוע שעבר מורה מאשמת תקיפת תלמידה, לאחר שהיא הגישה נגדו תלונה במשטרה על שתקף אותה והכה אותה בראשה במהלך שיעור.
לפי כתב האישום שהוגש נגדו, נאשם המורה כי באוקטובר 2012 הוא הכה את התלמידה בראשה ודחף את השולחן לידו ישבה, חזק אל תוך בטנה. לדברי המתלוננת, הוא עשה זאת לאחר שהראתה לחברתה משהו בטלפון הנייד, אז ביקש המורה ממנה להכניס את הטלפון לתיק, ולאחר מכן ביקש ממנה לעבור מקום. אולם כאשר התלמידה המשיכה לדבר עם חברתה, כשהיא מסתירה את פניה במחברת, הוא ניגש לעברה חטף ממנה את המחברת, חבט בה בראשה ודחף את השולחן קדימה עד שנפגעה בבטנה.
המתלוננת טענה כי חבריה לכיתה, שהיו עדים למקרה, התחצפו למורה בעקבות מה שהתרחש והוא דרש מהם לעזוב את הכיתה, ולאחר מכן הם הושעו למשך שלושה ימים. לטענת התלמידה, מחנכת הכיתה אף ביקשה להשעות אותה אולם חזרה בה לאחר ששוחחה עם אמה.
לפי דבריה, היא החלה לסבול מחרדות ומפחד בעקבות האירוע, ולא הצליחה לישון בלילות. היא פנתה לרופא כשבוע לאחר המקרה והגישה תלונה במשטרה רק כתשעה ימים לאחר האירוע, כאשר היא טוענת כי במשפחתה לא נהוג להלשין על אחרים. כמו כן, טענה כי לא הלכה לראות פסיכולוג מאחר וזה נחשב לבושה במשפחה. בחקירתה הנגדית, התלמידה הודתה בכך כי בכיתה בה היא לומדת יש בעיות עם התלמידים, וכי היא בעצמה נהגה להרעיש ולהפריע במהלך השיעור.
המורה הנאשם, הכחיש דבריה מכל וכל וטען כי הוא לא עשה דבר, לא נגע בה, ובוודאי שלא הכה אותה. לדבריו, עקב בעיות במיתרי הקול מהם הוא סובל לאחרונה, הוא נאלץ להשתמש במגביר קול, וכשהוא רוצה להשתיק את התלמידים הוא מרים מעט את השולחן ומטיח אותו בחזרה על הרצפה, אולם מעולם לא דחף שולחן לעבר תלמיד ולא נקט באלימות משום סוג.
סגל המורים בעדותם: אף תלמיד לא הושעה
עדויות רבות החלו להגיע לבית המשפט מצד ההגנה, כאשר המנהלת והמחנכת התפלאו למשמע עדותה של התלמידה כי תלמידים הושעו בעקבות המקרה. לפיהן, אף תלמיד לא הושעה, התלמידה או תלמידים אחרים, שהיו לכאורה נוכחים באירוע, אף לא פנו בעניין לאף אחד מסגל המורים, ועל המקרה נודע להם מידי המשטרה, לאחר הגשת התלונה.
כמו כן, כאשר אחד התלמידים העיד כי לא ראה דבר, טענה המתלוננת כי הוא מעוניין להתנכל לה, וכי הוא משקר. לעומת זאת, כאשר נקבה בשמו של תלמיד, שלטענתה היה עד לאירוע התברר כי הוא כלל לא הגיע לבית הספר באותו היום.
בנוסף, תלמידה אחרת שעלתה על דוכן העדים, נשאלה על ידי סנגורו של הנאשם, לכמה זמן היא הושעתה מבית הספר בעקבות המקרה, היא לא זכרה את התשובה, וענתה כי הושעתה ליום או לשלושה ימים. לדברי השופט, נראה כי היא מנסה להיזכר בהנחיותיה של המתלוננת בעניין.
צוות המורים והמנהלת שעלו להעיד, העידו כולם כי מדובר בתלמידה מניפולטיבית הנוהגת לשנות את המציאות כדי שתתאים לה. אפילו גיסתה של המתלוננת, אשר ביקשה להעיד לטובתה אמרה לבית המשפט כי יש להתייחס לדבריה "בערבון מוגבל".
יש לך שאלה?
לאחר שמיעת העדויות וטענות הצדדים, הגיע השופט למסקנה כי את הסיפור כולו בדתה התלמידה מלבה, וביקשה להאשים את המורה על לא עוול בכפו. לדבריו, עדותה מתחילתה ועד סופה רצופה בסתירות, שקרים ואי דיוקים כאשר היא משיבה בקוצר רוח ובחוסר סבלנות בולט לשאלות הסנגור.
לפי כל אלה, זיכה השופט את המורה מכל אשמה.
ת"פ 8704-09-13