בעתירתו טען התובע כי חויב במשך 6 שנים על ידי בזק בינלאומי מבלי שהתקשר עימם בחוזה. לדבריו, בינואר 2012, התקשרה אליו נציגת מכירות מהחברה והציעה לו לשדרג את חבילת האינטרנט, התובע הודיע לה שעשתה טעות וכי הוא אינו מחובר כלל לאינטרנט, והנציגה השיבה לו בתגובה כי לפי הנתונים שיש בידה הוא מחובר משנת 2006 ומשלם בכל חודש דרך כרטיס האשראי שמעודכן בחברה.
שילם במשך 6 שנים בלי לדעת
לאחר בירור, גילה התובע, כי הוא אכן משלם לחברה בכל חודש 82 שקלים, כאשר הם נגבים מכרטיס האשראי שברשותו. אז פנה לבית המשפט בבקשה להחזיר לו את כל כספו וכן לפצות אותו בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו בסך כולל של כ-17 אלף שקלים.
לטענתו, הוא מעולם לא עשה הסכם עם חברת האינטרנט, ומעולם לא מסר פרטי תשלום למי מנציגיהם. לאחר בירור שערך מול החברה גילה כי מספר תעודת הזהות המופיע במנוי שייך לאשתו, וטען מעולם לא היו ברשותה פרטי האשראי שלו, והיא אף אינה יודעת להשתמש באינטרנט.
עוד טען כי מעולם לא השתמש בשירותי האינטרנט מהחברה. לדבריו, בעבר היה מנוי בחברת 012 סמייל, אך התנתק ממנה ואף ניתק את קו הטלפון ב2010 ומאז לא קיבל שירותי אינטרנט אחרים.
לאור כל זאת, הוא תובע פיצויים בסך 7,613 בגין הסכומים שנגבו על ידם וכן פיצויים בגין עוגמת נפש בסך 10,000 שקלים.
בתגובה, טענה חברת בזק בינלאומי כי התובע הצטרף מרצונו לשירותיה ב-2006, ומסר פרטי תשלום ופרטי לקוח ואת מספר תעודת הזהות שלו ולא של אשתו. כמו כן, הביאו פירוט המעיד על כך שהתובע גלש באינטרנט במשך כ-4 שנים.
בזק בינלאומי בתגובה: נשלחו חשבוניות
עוד לטענתם, נשלחו לביתו חשבוניות בכל חודש וכן פירוט התשלומים נראה בבירור בפירוט החיובים בכרטיס האשראי, ועל כן, על התובע היה לשים לב ולפנות אליהם במהלך השניםהללו אם ידע שאין לו צורך בשירותים, כמו כן ציינו כי היה יכול היה להתנתק בכל עת מאחר שההסכם עמו היה ללא התחייבות.
בראשית דבריה דחתה השופטת את דברי התובע כי לא חתם על הסכם מול החברה. לאור המסמכים שהוצגו קבעה כי אכן מסר פרטי תשלום והתקשר עם החברה לתקופה בת שנה. כמו כן, ציינה השופטת את העובדה שהתובע לא הסביר איך שמו, כתובתו ופרטי האשראי שלו הגיעו לידי הנתבעת.
עוד התייחסה השופטת לעניין נתוני הגלישה, שם ניתן לראות בבירור כי אכן הייתה פעילות גלישה במשך חודש מיום ההצטרפות, וגם אם היה מנוי בתקופה הזו לחברת אינטרנט אחרת, עדיין לא הוכיח כי לא התקשר גם עם חברה זו, וציינה את העובדה כי אין מניעה להיות מנוי לשתי חברות בו זמנית.
יש לך שאלה?
פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית
פורום צרכנות ותביעות קטנות
מנוי ללא התחייבות לא בהכרח מתחדש אוטומטית
יחד עם זאת, לפי השופטת, ההסכם היה לשנה אחת, כאשר בתום השנה ההסכם חודש ללא הודעה מוקדמת. השופטת התייחסה בדבריה לטענתה של הנתבעת על כך שהחבילה היא ללא התחייבות ולכן מטבעה מתחדשת באופן אוטומטי, ואמרה כי אין זה פוטר את החברה מלהודיע זאת ללקוח או להוסיף סעיף המסביר בבהירות את העניין.
לפיכך, קיבלה באופן חלקי את טענות התובע וחייבה את בזק בינלאומי לפצותו בגין החיובים שלאחר סיום שנת ההסכם הראשונה ועד מועד הגשת התביעה (סה"כ 3 שנים) וכן, יחויבו בתשלום הוצאות משפט לתובע בסך 1,200 שקלים. בנוסף, קבעה השופטת כי התובע לא יפוצה בגין עוגמת הנפש מאחר שהוכח כי התחבר מרצונו לשירותי החברה.
עודכן ב: 15/07/2013