מערכת הבחירות לרשויות המקומיות הולכת וקרבה, ועתירות המוגשות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית מספקות מספר הולך וגדל של הלכות. להלן ריכזתי עבור המתמודדים והמתעניינים את עיקרי ההלכות בנושא תעמולת בחירות באמצעות הפייסבוק:
1. דף פייסבוק עירוני הוא "משאב ציבור". ככזה אינו יכול לשמש לתעמולת בחירות. בהחלטות יו"ר ועדת הבחירות המרכזית הובהר כי הפצת מידע לתושבים באמצעות דף פייסבוק עירוני אינה פסולה קטגורית. אולם, חל איסור לכרוך את הפצת המידע בדף הפייסבוק, במפורש או במשתמע, עם שמו של נבחר ציבור (תר"מ 14/20 מיום 16.6.2013; תר"מ 21/20 מיום 25.6.2013).
2. מאגר מנויים (חברים) של דף פייסבוק עירוני הוא "משאב ציבור". ככזה אין להשתמש בו לצרכי תעמולת בחירות (תר"מ 22/20 מיום 1.7.2013).
3. אין להציג את תמונת ראש העיר בדף הפייסבוק העירוני או להביא מדברי ראש העיר בדף פייסבוק עירוני (תר"מ 23/19 מיום 17.2.2013).
4. אין לבצע קישור בין דף האינטרנט העירוני לבין דף הפייסבוק האישי של ראש העיר (המועמד לבחירה) (תר"מ 33/20 מיום 15.7.2013).
5. אין להציג בדף הפייסבוק העירוני תמונה של ראש עיר בצירוף הפניה לדף הפייסבוק האישי שלו באופן המעורר את הרושם כי מדובר בדף של ראש העיר ולא של העירייה (תר"מ 12/20, מיום 12.6.2013).
6. אין להסב דף פייסבוק עירוני שתושבים "עשו לו לייק" לדף פייסבוק של מועמד (תר"מ 22/20 מיום 1.7.2013).
7. דף פייסבוק אישי של מועמד ניתן להציג תצלומים שצולמו על ידי העירייה לטובת פרסומם מטעם העירייה למטרת יידוע התושבים על פעילויות שנעשות בעיר (תר"מ 9/20 מיום 5.6.2013).
8. דף פייסבוק אישי שמועמד מתחזק ומממן, יכול לשמש לתעמולת בחירת מועמד (תר"מ 16/20, מיום 23.6.2013). מנגד, אין להשתמש במשאבי הציבור (כגון שירותי דוברות של העירייה) לטובת תחזוקת דף פייסבוק אישי.
9. חל איסור על עובדי ציבור לקרוא לחברי הפייסבוק שלהם, להירשם כמנויים לדף פייסבוק של מועמד ("לעשות לו לייק") (תר"מ 41/20 ו-49/20 מיום 28.7.2013).
עודכן ב: 06/08/2013