גישור הינו הליך רצוני (וולונטרי) ומובנה במסגרתו צד מקצועי ונייטרלי (מגשר אחד או יותר) מסייע לצדדים להעלות את טענותיהם האחד בפני משנהו, ללבן אותן, לנהל דיאלוג ישיר ביניהם ובמידת הצורך לנהל מו"מ, בנסיון להשיג פתרון שיהיה מקובל עליהם, ללא כל כפיה.

 

מספר כללי יסוד חשובים שיסייעו לכם לפנות לגישור:

 

* המגשר איננו כופה את עצמו או את הליך הגישור על הצדדים.

* סודיות תישמר באופן מלא ינתן חסיון מלא לדברים שאמר צד למגשר.

*  אנו מקפידים על כללי נימוס וכבוד הדדי במהלך כל הליך הגישור.

*  יתקיימו פגישות משותפות וכן פגישות בנפרד עם כל צד.

* הדברים שיאמרו לא ישמשו כראיה בביהמ"ש, אם המחלוקת תתברר שם.

*  ניתן להסתייע גם בהליך גישור במומחים או בחוות דעת שלהם.

* כל פתרון שיושג יהיה בהסכמה מלאה של הצדדים וללא כפיה של צד כלשהו.

*  הפתרון שיושג לא ישמש תקדים כלפי צד כלשהו בהליכים או מחלוקות אחרות.

 

שלבים - כיצד מתבצע גישור

 

הליך של גישור יכול להיפתח ולהסתיים במהלך ישיבה אחת או להימשך מספר ישיבות בהתאם לטענות, התפתחות ההליך, מורכבות הנושא, הצורך להסתייע במומחים וסוגי הפתרונות. במסגרת הגישור מתקיימות פגישות משותפות אך גם פגישות נפרדות עם כל צד על מנת לקדם את הבנת האינטרסים ואת האפשרות של פתרון מוסכם.

 

א. פתיחה:

* מתן הסבר מלא לצדדים על הליך הגישור

* הבהרת כללי יסוד בגישור

* הצגת תפקיד המגשר

* חתימת הסכם גישור

 

 

ב. הצגת המחלוקות או הסכסוך:

כל צד מקבל את מלוא תשומת הלב והזמן הנדרש להצגת טענותיו במלואן.

 

 

ג. הבנת הנושאים והאינטרסים של כל צד.

 

 

ד. העלאת פתרונות אפשריים וליבונם.

 

 

ה. הגעה להסכם וחתימתו.
 


עודכן ב: 26/04/2010