לא' קיים סכסוך/מחלוקת עם ב'. א' פונה לעו"ד מספר לו על הסכסוך ומעוניין שעורך הדין יגיש כנגד ב' תביעה משפטית.

 

זוהי סיטואציה אשר יש להניח כי רבים מביננו מוצאים עצמם עומדים בפניה.

 

האם אכן א' צודק?

 

אכן, קיימים מקרים בהם אין מנוס מניהול הליך משפטי מלא על מנת להשיג את זכויותיו של א'.

 

ואולם, קיימים גם מקרים רבים בהם ניתן להשיג את אותה תוצאה, ואף תוצאה טובה יותר בדרכים לבר משפטיות או תוך כדי שימוש בהליך המשפטי באופן חלקי בלבד- דרכים אשר בסופו של דבר יכולים לחסוך ללקוח כספים רבים ומסייעים ללקוח להגיע לתוצאה המקווה.

 

כיצד ניתן לדעת האם זהו אכן המקרה?

 

כאן למעשה נכנס תפקידו של עוה"ד אשר מנסה לדלות מהלקוח את הפרטים הרלבנטיים לעניינו.בהקשר זה החשוב הוא להיות פתוח עם עוה"ד וליידעו בכל פרט רלבנטי.

 

הרבה פעמים יתכן והלקוח סבור כי אינפורמציה מסוימת אינה רלבנטית לעניין, ובשיחה עם עו"ד מתברר לו כי דווקא מדובר באינפורמציה המהותית ביותר לעניין.

 

החשיבות לאינפורמציה שנמסרת יכולה הרבה פעמים לעזור לעורך הדין לאחר עיבודה, לייעץ ללקוח ללכת בדרך מסוימת אשר יכולה אולי לחסוך לו עלויות רבות ויכולה לסייע לו להגיע לתוצאה הרצויה מבחינתו במהירות וביעילות רבה יותר מאשר נקיטה בהליך משפטי רגיל.

 

בהקשר זה יש לזכור: להליך המשפטי הכי קל להיכנס אך לא תמיד ברור כיצד מתי ואיך יוצאים ממנו.

 

מכאן החשיבות שבמסירת המידע המלא ביותר לעורך הדין, מידע שלעיתים יכול לסייע ללקוח להגיע למחוז חפצו באופן המהיר והיעיל ביותר.