בעידן המודרני בו רשת האינטרנט גולשת וחודרת לכל פינה ולכל תחום מסחרי, יש שינוי מהותי בתפקידם של בוני האתרים.
שינוי אשר לא דובר ולא נכתב לגביו עד היום...
בניית אתר אינטרנט הפכה מבנייתם של דפי HTML או הקמתו של מאגר מידע דינמי השולף נתונים לפי דרישת הגולש לבנייתו של מותג חדש זיהוי מיוחד ברשת האינטרנט ללקוח !.
השינוי לא ארע ביום אחד אולם הוא חלק מתהליך דינמי ונמשך בו מיקוד בונה האתרים עובר מעיצוב ותפקוד יעיל לחשיפה !
כדי שאתר יהיה אפקטיבי מסחרית הוא חייב לזכות בחשיפה ברשת האינטרנט ועדיף לחשיפה רבה ככל האפשר. הדרך להגיע לחשיפה זו עוברת דרך מנועי החיפוש והגעה להופעה תדירה בתוצאות שהם מעלים לגולש.
הטכניקות בהם משתמשים בוני האתרים לקידום אתר הן רבות ומעניינות שימוש במילות מפתח, פרסומי ADWORDS שיתופי פעולה בין אתרים וכן מידע ומסרים סמויים בתוך דפי האתר כולם אמצעים לגיטימיים וסבירים במלחמה.
כדי לשפר את החשיפה וכדי לבנות את מעמד האתר הופך האתר או תוכנו למותג מוגדר נבדל לפעמים לחלוטין מהעסק, כדי לאפשר קידום והבאה למקום ולחשיפה הרצויים.
מיתוג האתר מתחיל בהתקדמות במסרים פשוטים קצרים וברורים שקל לקדמם והם חלק מתכני האתר.