כחלק ממנה הופיע מושג חדש ומהותי "המותג" או באנגלית " ."Brand name
מותג הוא מונח או שם עסקי שנבחר לזהות מוצר או שירות ועל ידי פרסום מסיבי, מקבל ערך כלכלי משל עצמו.
למשל המותג"ראלף לורן" מוכר וידוע באופנה וכל פריט אופנה נושא מותג זה, ערכו עולה מהותית.
כדי להגן עלהמותג שיצרת, באים לעזרתך דיני סימני המסחר, שהם חקיקה בינלאומית מגובה באמנות בינלאומיות להגנה על המותג שלך.
כדי להגן על מותג,יש לרשום אותו כסימן מסחרי רשום, ואז הנך יכול למנוע מכל אדם אחר שימוש במותג ולעצור את גניבת קניינך.
סימן מסחרי נרשם למשך 10 שנים ואזי יש צורך לבצע חידוש של הרישום תוך תשלום אגרה על החידוש לרשם סימני המסחר במשרד המשפטים.
הגנת סימן מסחר כוללת זכות לצווי מניעה כנגד ניצול המותג, וזכות חשובה מאוד לקבל חזרה כל רווח שהשיג המפר עקב ההפרות שבצע.
במקרה שסימן המסחר אינו רשום לא ניתן יהיה לדרוש חזרה רווחים שהשיג העבריין על ידי שימוש במותג שלך,ולמעשה יווצר עיוות שמפר הזכות במותג מרוויח מהעברה שבצע !.
כדי לאפשר רישומם שלסימני מסחר רבים חולקו תחומי הפעילות העסקית ל 45 תחומים שונים וכל תחום פעילות שכזה נקראה סוג מסחרי נפרד.
בצורה כזו ניתן לרשום את הסימן המסחרי הדמיוני "פרופ" במספר סיווגים שונים ואין בכך בעיה.
חנות למוצרי בשר ששמה "פרופ" תרשום את הסימן בסיווג המסחרי למוצרי בשר, והדבר לא ימנע למשל מחברה אחרת העוסקת במוצרי גומי למשל לרשום אף היא את המותג "פרופ" בסוווג של מוצרי גומי.
הליך רישום סימן המסחר כולל בדיקה על ידי אנשי מקצוע מנוסים מהם סימני המסחר הרשומים כבר כיום בשם דומה או זהה ובאיזה סיווג הם נרשמו, כדי לתכנן נכון את הליך הרישום.
חשוב שעו"ד מנוסה יטפל ברישום הסימן המסחרי כדי להתמודד בהתנגדויות לבקשת הרישום וכדי לנהל מו"מ ענייני יעיל וחכם עם רשם סימני המסחר לקידום הליך הרישום.