שוקלים להשקיע בנדל"ן עסקי בירושלים? ייתכן ועליכם לבחון אפשרות לעשות זאת באזור שוק מחנה יהודה בבירה. על פי סקר אשר מתפרסם הבוקר (9.10) באתר הכלכלי "דה מארקר", הנדל"ן העסקי בשוק הססגוני ובסביבתו נחשב ל"זירה החמה" ביותר בעיר. המומחים באתר מעריכים כי ככל שתימשך מצוקת שטחי המסחר בירושלים, כך תגבר המגמה של חזרת עסקים וחנויות למרכז העיר על רחובותיו המרכזיים והמשניים.

 

יש לכם שאלה?

פורום רכישת דירה | מכירת דירה

פורום יזמות עסקית

פורום הקמת חברה

פורום מקרקעין

פורום תמ"א 38


הסקר קובע באופן מפורש כי הנדל"ן המסחרי באזור שוק מחנה יהודה, אשר נמצא בשנים האחרונות בפריחה עסקית של ממש, נחשב למתחם הלוהט ביותר מבחינת השקעות ועסקאות מקרקעין. דמי השכירות באזור זה נמצאים במגמת עלייה מתמדת מזה מספר שנים וישנם מקומות בהם עלות השכירות זינקה ב-50% בתוך חמש שנים בלבד.


כמו כן, מרבית השטחים המסחריים בבירה כבר מאוכלסים. על פי הפרסומים, רק כ-3.3% מסך השטחים המסחריים בירושלים עומדים ריקים (כ-15,000 מ"ר מהשטח המסחרי) ומדובר בשיעור נמוך באופן משמעותי ביחס לערים אחרות. לדוגמא, בתל אביב מדובר על כ-5.5% של שטחים עסקיים לא מנוצלים, ובראשון לציון הנתון עומד על כ-7.5%. לדידם של המומחים, אזור רחוב קינג ג'ורג' בירושלים, ביחד עם שוק מחנה יהודה, טרם ממצים את הפוטנציאל העסקי הגלום בהם. אי לכך, הצפי הוא כי העלייה בשווי הנכסים העסקיים באזורים אלה תימשך ואף תגבר.


מצטרפים לממילא ומדרחוב בן יהודה


כיום, האזורים העסקיים המבוקשים ביותר בירושלים הינם מדרחוב בן יהודה ומתחם ממילא. כמו כן, גם שוק מחנה יהודה הוותיק נהנה אף הוא מעדנה ואטרקטיביות. עם זאת, סביבתו של השוק טרם זכתה לפריחה המיוחלת. לפי הפרסומים ב"דה מארקר", המומחים בתחום צופים כי מדובר בסך הכל בעניין של זמן עד אשר ההצלחה תזלוג גם לאזורים הקרובים לשוק. כיום, ניתן למצוא באזור זה חנויות גדולות המתאימות לרשתות שונות, וזאת במחירים סבירים בהחלט.


מדי חודש, מגיעים לאזור זה כמיליון וחצי מבקרים. כמו כן, ככל שהזמן עובר, מספרם רק הולך וגודל. יתרה מכך, אם בעבר השוק היה מושך אליו בעיקר תושבים מקומיים, היום מגיעים לאזור גם תושבי חוץ ותיירים רבים. המומחים באתר מעריכים כי מגמה זו תביא בהחלט לזינוק מבחינת הפדיון החודשי במרכז ירושלים (וכפועל יוצא מכך לעלייה בדמי השכירות). מוערך כי צפויה צמיחה משמעותית בכוח הקניה של הירושלמים, תושבי הסביבה והתיירים המבקרים באזור. אי לכך, סביר להניח (כך נטען) כי עסקים בתחומי הפארם, הפנאי, האופנה והמסעדנות יהיו הנהנים העיקריים מהמגמות שתוארו לעיל.